onsdag 28 december 2016

...inte så lätt...

I ungefär två års tid har Oliver varit på  mig att han vill åka skridskor. På höstlovet, har jag svarat. När det inte blev av så hette det "på sportlovet"..."på påsklovet"...tiden rullade på och slutligen blev det på jullovet. Idag tog vi oss till ishallen.
När skridskorna väl var påsnörade och vi kom ut på isen gjorde Oliver upptäckten att det var himla halt och därför tyckte han att det var "sådär roligt". Jag försökte dock uppmuntra honom och talade om att jag tyckte han var jätteduktig. Det är ju inte så lätt att stå på isen första gången. Lite Bambi blir det...vi hade väl stått på isen sju, åtta minuter när en larmsignal började ljuda följt av en röst som uppmanade alla i hallen att ta sig ut genom närmaste utgång pga brand i hallen. Vi tog oss ut och snörade av skridskorna för då ville Oliver hem! Det räckte med skridskoåkning (för den här gången, jag hoppas få med lilleman till ishallen fler gånger)
Innan vi gick till bilen hann vi se brandbilen som kom till ishallen. Några brandman gick in i lokalen, de kom ut ganska snabbt (och talade om att man kunde återvända ut på isen) så någon större brand var det inte tal om ~ men safety first!
...min duktiga lille goseman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar